只顯示影片食譜
中式
西式
節日食譜
可複選
所有食譜
飲食密語 > 醫食同源 > 我 究 竟 係 寒 或 定 熱 底 ?
撰文: 歐卓榮註冊中醫師 康德堂中醫診所
 
    我 究 竟 係 寒 底 定 熱 底?

寒底體質既人,身體會比較虛弱,鍾意食暖野辣野,冬天既時候手腳會好凍,容易頭暈,成日覺得好無力,懶懶散散,當食左少少涼既野食,例如西瓜,苦瓜,冬瓜,綠豆,魚生,沙律,飲涼茶等就會出現頭暈,想嘔,反胃,肚痾等問題。相對黎講,寒底既人適合食溫熱既野,係冬天更加適合進補,例如食羊肉,高麗參等。

至於熱底既人,身體相對會比較強壯,鍾意食凍野,容易便秘,口乾,仲有時會發脾氣。當食左少少熱氣野後,例如辣野,羊肉,咖啡,荔枝,榴槤,煎炸野後,就有機會喉嚨痛,生暗瘡,痱滋,訓唔到覺等等。熱底既人就適合多食清潤的食物,例如白菜,青瓜,綠豆等。
 
當然,以上講既都只係基本既分型,中醫理論中再會細分唔同既情況,千祈唔好以為自己熱底就不斷食涼野,咁樣好易攪出個大頭佛,令到自己既脾胃功能差左,引發其他問題。